piątek, 29 sierpnia 2014

Sierpień 2014 / 24

*
Panna

24.08 - 22.09
*

BURSZTYN - Wzmacnia u Panny zaufanie do życia oraz umiejętność odprężenia się. Wnosi ciepło w jej myśli i działania. Pomaga pozbyć się lękliwości i nerwowości. Zapewnia powodzenie w przedsięwzięciach.

*

W drodze powrotnej z Gąsek [poprzedni komentarz] "zahaczyłem" o cmentarzysko z kręgami kamiennymi w Grzybnicy. Samochód ustawiłem na leśnym parkingu, tuż przed wejściem w ten otwarty dla wszystkich obiekt kultu dawnych mieszkańców. Muszę przyznać, że czułem na sobie [w sobie?] ciśnienie skumulowanych tutaj wieków. Wczytałem się w objaśniające tablice, a że byłem całkowicie sam, poddałem się magii tajemniczego uroczyska. Z przymkniętymi nieco powiekami okrążałem usytuowane tutaj kręgi, oddając się po części [nie potrafiłem całkowicie] wyobrażeniom o tak zamierzchłej przeszłości. Wierzcie mi - warto było, przy najbliższej okazji zamierzam tam powrócić dla samej kontemplacji tego zaczarowanego miejsca...
[zdjęcia moje własne]
polecam również adres https://www.youtube.com/watch?v=xJ1fVTh3UOk
*


*
Wstawiając powyższy materiał o kamiennych kręgach nawiązuję do kamiennej maski Putina, z jaką ten "współczesny car" potrafi żartować sobie z obecności żołnierzy rosyjskich na Ukrainie. W obu przypadkach czuję na plecach ciarki, powodowane tajemnicą czasu. Tej dawno przeszłą i tą nieodganioną przyszłą, który może okazać się bardziej groźną od dawnych, pogańskich zwyczajów palenia nie tylko zmarłych, ale również im bliskich osób. Tak, jak teraz żony, dzieci - niewinni ludzie - muszą ginąć na Ukrainie, bez jakichkolwiek szans na łaskę ze strony satrapy Putina. To jest potworna zbrodnia, dokonywana w imię udowodnienia swojej wielkości. Nie wiem jednak, dlaczego naczelne władze Ukrainy nie rzucą wszystkich sił na zabezpieczenie granicy z Rosją. Sama parada w dniu swojego święta tylko ośmieszyła owe władze. Tutaj bowiem potrzeba czynów, a nie obrazkowego świętowania. Chyba, że... moje wcześniejsze dywagacje, opisane pod adresem: 
okażą się prawdziwe. Tym bardziej zaczynam odczuwać przenikające mnie do głębi, zimne ciarki...

Brak komentarzy:

luty 2024 / 4

  Ура Польше, приветствую ПиС, приветствую Войцеховского..!!! ~~ Brawo PiS i jej komisarz; Janusz Wojciechowski!! Z Moskwy płyną te brawa w ...